Zion National Park, Red Canyon en Tropic

17 september 2014 - Tropic, Utah, Verenigde Staten

Woensdag 17 september 2014

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan. We hebben eerst lekker ontbeten, spullen ingepakt en ingeladen in de auto. We rijden al heel vroeg naar Zion National Park. Alice en Erik ontmoeten we bij het visitors center. Van hieruit pakken we de shuttle bus naar de stopplaats voor de Angels Landing trail. Hier gaan we een lange en pittige trail lopen, althans iedereen kijkt aan hoe ver ze kunnen komen.

Met deze trail loop je in totaal 450 meter naar boven toe, via een pad en switchbacks en het laatste stuk klim je met behulp van kettingen naar boven. Wij dames zouden het in ieder geval tot aan de kettingen (Scouts Lookout) proberen. We waren er al vroeg, omdat het dan nog niet warm is, dat loopt dan lekkerder.

Vol goede moed zijn we naar boven gelopen. Wilfred, Emil en Erik liepen al vooruit, Alice ook. En de rest liep op zijn gemak. Nadat we al op ongeveer 1/3 zaten, was het al heel erg warm aan het worden.  Ali, Sajida, Achnes en Shanaaz besloten toen het al heel warm aan het worden was, om te stoppen met de trail en terug te lopen. We zouden dan de shuttlebus pakken en stoppen bij een ander stopplaats. De rest is wel doorgelopen naar boven, Alice tot aan Scouts Lookout.

Wij zijn teruggelopen naar beneden en hebben de shuttle bus gepakt. We zij uitgestapt bij het punt waar je naar de Emerald Pool kan lopen. Dit zou niet zo een hele moeilijke trail moeten zijn, maar het was best wel pittig en dat kwam voornamelijk door de warmte. We zijn zo af en toe gestopt als we wat koele verleidelijke schaduw plekken zagen. Zo stonden we ook even te wachten en wat te kletsen, toen er meerdere mensen voorbij liepen. Een man had een t ‘shirt aan, met het logo van ING er op. Achnes zegt voor de grap, he is dat geen collega van je. Hoor ik net op dat moment, he wat doe jij hier?? Was een vrouw en zij was inderdaad een oud collega (Gerda) en haar man met het ING t ‘shirt aan was ook een oud collega. Ik ben alleen zijn naam kwijt, hij werkte bij hypotheken intensief beheer en zij was secretaresse en toevallig wonen ze ook  net als Wilfred en ik in Lelystad. We hebben even staan praten, zij moesten op een bepaalde tijd terug zijn bij hun bus, zij maakten een bus rondreis.

Wij zijn daarna weer verder gelopen naar de Emerald Pool, dit was mooi om te zien, het was geen grote waterval, maar het had wel iets. Daarnaast kon je achter de waterval langs lopen en dat was heerlijk, want dan werd je lekker nat. O wat was dat even lekker met die warmte!! We hebben er even gezeten, wat gegeten en gedronken, om vervolgens weer naar beneden te lopen. We hebben beneden de shuttle bus gepakt en zijn naar het visitors center gegaan.

Bij het visitors center hebben we nog wel even op die anderen moeten wachten. Op een gegeven moment zagen we ze helemaal afgepeigerd aan komen lopen. Maar ze hadden de Angels Landing trail helemaal gelopen………toppers!

We zijn naar de auto gegaan en zijn doorgereden naar Red Canyon. Achter het visitor center  hebben de anderen allemaal een klein trailtje gelopen. Achnes, Sajida en Shanaaz zijn daar lekker buiten gaan zitten en gaan genieten van de zon.

Toen ze terug waren van de trial zijn we naar ons hotel gereden. Alice en Erik naar die van hun. Wij slapen in Tropic. Dit is niet ver van de ingang van Bryce Canyon. We zijn nog wel even gestopt bij de general store vlakbij de ingang van Bruce Canyon. Een heel leuk winkeltje, waar iedereen wel geslaagd is.

Aangekomen bij ons hotel, bleek deze jammer genoeg niet zo mooi als de vorige. Maar dat maakt niet uit, want we slapen er toch alleen maar. We zitten in een heel klein dorpje, je hebt er maar 2 restaurants en 1 supermarkt. We hebben wat gegeten bij het restaurantje naast ons hotel, hier moeten we morgen overigens ook ontbijten. Shanaaz en Emil zijn daar na het eten nog even wat blijven drinken, de rest is lekker naar hun hotel kamertje gegaan.