Bryce Canyon en Kodachrome Basin State Park

18 september 2014 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan. Om 7.15 uur zaten we al in het restaurant voor ontbijt. We hebben prima ontbeten.

Na het ontbijt zijn we naar het visitor center van Bryce Canyon gereden. Alice en Erik stonden daar al op ons te wachten.

Samen zijn we naar Sunset Point gereden. Hier gaan we de Queen garden en Navajo loop trail lopen, die de Canyon in gaat. Alice en Erik zullen een stukje meelopen en daarna de andere kant opgaan.

Aan het begin van de trail kwamen Achnes, Shanaaz en Emil een bekende tegen. Het bleek een vriendje van Jeremy Proost te zijn.

We zijn begonnen de Navajo Loop trail te lopen, op een gegeven moment kwamen we bij een splitsing, wij zijn verder gegaan op de Queens Garden Loop Trail en Erik en Alice zijn een andere trail gaan lopen. De Queens Garden Loop Trail was langer dan de Navajo Loop trail. De Queens Garden Loop Trail stpote op een gegeven moment en toen zijn we over gegaan op de trail richting Sunrise Point. Dan lopen we de Canyon weer uit.

De trail was best lang, maar goed te doen. Tevens was het supermooi!!! Gelukkig waren we vroeg begonnen, daardoor was het niet zo heet. Bij Sunrise Point kwamen we weer naar boven, en zijn we bovenlangs richting de auto gelopen,  Daarna zijn we met de auto`s  wat gaan rijden en zo af en toe bij views points gestopt.

1e stop was bij Bryce view point, hier hebben we een klein stukje gelopen om Bryce Canyon vanaf een ander punt van bovenaf te zien.

2e stop was bij Inspiration Point, dit was ook wel een mooi punt. Vervolgens zijn we weer naar Sunrise Point gereden, daar heb je een klein eettentje. Hier hadden we met Erik en Alice afgesproken. Echter waren zij er nog niet, zij hadden namelijk een veel langere trail uitgekozen dan wij. Wij hebben intussen maar een slice pizza gegeten en wat gedronken. Even later kwamen zij er dan aan en hebben ook even snel wat gegeten. Hun trail viel een beetje tegen, het was iets pittiger dan ze hadden gedacht, ze hebben het ook dan niet helemaal uitgelopen.

Nadat iedereen wat gegeten had zijn we naar Mossy Cave gereden. Hier hebben we een korte trail gelopen naar een kleine waterval. Die was best mooi, hier heeft Sajida ook nog even heerlijk door het ijskoude water gelopen. Dat was even een lekkere verkoeling, aangezien het zo ontzettend warm is. Wat dat betreft mogen we zeker niet klagen over het weer tot nu toe. Dat is namelijk erruggggg goed!!

Na deze mooie stop zijn we doorgereden naar Kodachrome Basin State Park. Hier hebben we 2 trailtjes gelopen. 1 daarvan hebben Sajida, Shanaaz en Achnes deels gelopen. Erik en Alice waren inmiddels al doorgereden naar hun hotel in Torrey, zij moeten nog een heel stuk rijden.

Wij zijn onderweg naar ons hotel nog even gestopt bij de enige plaatselijke supermarkt om wat drinken te kopen. Daarna zijn we ook nog even naar de General Store gereden, Achnes wilde toch wel haar zonnebril kopen. Daarna zijn we meteen gaan eten. Wilfred, Sajida en haar vader kozen voor een snelle hap en de anderen gingen in een restaurant eten.