Diamond Head, Catamaran Cocktail sail, enjoying our Last night on Oahu :-((

13 september 2014 - O'ahu, Verenigde Staten

Vanochtend redelijk vroeg opgestaan omdat we Diamond Head ( Le`ahi ) gaan beklimmen. Dit is een niet meer actieve vulkaan. Vanaf de top heb je een mooi uitzicht over Waikiki en de crater. We zijn eerst even gaan tanken, om vervolgens die kant op te rijden.

Het was een pittige loop, aangezien het zo vroeg al hartstikke warm was en zoals altijd liepen de mannen weer vooruit, wij vrouwen liepen op ons gemakje naar boven. Nadat wij al ruim over de helft waren, kwamen de mannen alweer naar beneden. Wij zijn onder begeleiding van Roy naar de top gebracht. Dat was wel fijn voor Ashna en Achnes, omdat we door een tunnel moesten, die best smal is. Gelukkig ging het allemaal goed en hebben ook wij het gered naar boven toe! Terug was veel makkelijker!!!

In totaal hebben we 1.3 km gelopen, met een hoogte oplopend in totaal van 232 meter, dat is vanaf de krater tot en met het hoogste punt. Je loopt als het ware zigzaggend naar boven. We hebben 2 trappen beklommen, de 1ste heeft 74 treden en de andere heeft 99 treden. De tunnel waar we doorheen moesten was 225 feet lang. Daarna moesten we ook nog een wenteltrap op met 52 treden. Een pittige loop met het warme weer, maar zeker de moeite waard!!

Nadat we allemaal waren bijgekomen zijn we zijn we naar Aliiolani Hale gereden. Dit is een van de meest gefotografeerde gebouwen van Honolulu. Voor het gebouw staat het gouden beeld van King kamehameha I. Dit gebouw en beeld zie je ook veel in de serie Hawaii Five-0, in de serie is dit het politiebureau van het Five-0 team. Aan de overkant van het gebouw staat het Royal Palace.

Onze volgende stop was bij Aloha Tower. Hier heb je leuke winkeltjes, echter was alles in verbouwing, dus zijn we alleen daar het observatie deck van de toren gegaan.

Vervolgens zijn we gaan winkelen bij Waikele Premium Outlet. Althans Wilfred, Sajida, Achnes, Roy en Ashna zijn gaan winkelen. Shanaaz, Emil en Rakieb gingen wat eten, zij hebben heerlijke sushi gegeten.

Degene die gingen winkelen waren toch aardig goed geslaagd, Wilfred een mooi shirt van Calvin Klein, de dames waren geslaagd bij Guess, Sajida een paar mooi sleehakken, Achnes 2 paar mooie laarzen en Ashna een mooie zonnebril en tas. Goed geslaagd en dat in nog geen uurtje, want we hadden niet veel tijd!

Vervolgens zijn we heel snel terug naar het appartement gereden. We hadden niet veel tijd om ons te douchen en aan te kleden. Dus we moesten opschieten. We hebben namelijk een avond tour. We moeten om 17.00 uur op het strand bij het Sheraton Waikiki hotel zijn. We gaan van 17.30 uur tot en met 19.00 uur varen op een Catamaran. We hebben een Sunset Cocktail Sail, waar je onbeperkt, Mai Tai`s, bier, witte wijn en frisdrank kan drinken. Natuurlijk gingen wij voor de Mai Tai Cocktail.

De tocht was echt geweldig, lekker ontspannen en we hadden een mooie zonsondergang. We konden mooi genieten van Diamond Head en de skyline van Waikiki. Na de tocht zijn we gaan eten bij Denny`s. we hebben er heerlijk gegeten.

Terug in het appartement hebben we onze koffers ingepakt, appartement opgeruimd, wasjes gewassen en een laatste borreltje gedronken voor we zijn gaan slapen. Morgen ochtend om 5 uur moeten we helaas weer vertrekken naar de luchthaven voor onze vlucht naar LA.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maaike:
    19 september 2014
    Mooi tocht lijkt mij! Gaaf!