North Shores

9 september 2014 - O'ahu, Verenigde Staten

Onze eerste ochtend heerlijk wakker worden op Oahu…. Lekker relax….

We gaan vandaag lekker een daggie zelf op pad. We zijn gaan rijden richting de North Shores van Oahu. Onderweg daar naar toe zullen we een aantal keer stoppen bij leuke en lekkere bezienswaardigheden.

Onze 1ste stop is bij het Kukaniloko Birthstones State Monument, ook wel Wahiawa genoemd . Dit was vroeger een van de belangrijkste plekken van Hawaii, nu is het nog steeds een heilige plek voor de Hawaianen.  Vroeger kwamen hier de vrouwen van hoge rangen bevallen van hun kind, in de hoop dat hun kind later ook van hogere rang en status zou zijn.

Na een korte stop hier zijn we doorgereden naar een klein stadje genaamd Haleiwa Town. Dit is een mooi en gezellig surfers stadje waar we eerst helemaal doorheen gereden zijn. We hebben de auto daarna aan het einde van het stadje geparkeerd.  We zijn van daaruit naar Matsumoto’s Shave Ice gegaan. Matsumoto’s wordt gezien als The Godfather of Shave Ice op Oahu. We hebben allemaal een small shave ice genomen, en deze was niet bepaald small, maar wel errug lekker!!!! Daarna zijn we nog even naar het kleine haventje gelopen, waar we snel even paar foto’s hebben genomen. We zijn de auto weer ingestapt en zijn een klein stukje teruggereden om te gaan eten bij Macky’s shrimptruck. Hij heeft ook al verschillende prijzen gewonnen voor de lekkerste shrimp maaltijden. Wij waren hier in 2009 al geweest en vonden het toen errug lekker. Vooral the Butter Garlic Shrimps. We hebben hier dan ook allemaal the Butter Garlic Shrimps gegeten en ze waren weer errug lekker.

Daarna zijn we weer verder gereden langs the North Shore. Als je richting North Shores rijdt, rij je langs de mooiste stranden van Oahu. Hier zullen we van de week nog wel een keer langs komen. We zagen wel dat bij de meeste stranden een rode vlag wapperde. Dat houdt dan in dat het gevaarlijk kan zijn om te zwemmen, omdat de golven dan hoog en krachtig zijn. We hebben wel een stop gemaakt op een strandje. Op dit strandje kun je the green Sea turtles zien. Toen wij hier in mei 2009 waren, hebben wij heel veel grote schilpadden gezien. Vandaag hebben we er helaas geen een gezien. Wel zagen we in de zee zo af en toe een kopje naar boven komen. We hebben heel even gekeken en zijn vervolgens doorgereden langs de kust.

De volgende mooie stop is bij Waimea Valley. Dit is een heel mooi park. Hier zie je de hele mooie natuur van Oahu. Veel mooie planten en bloemen en aan het eind van het park heb je een waterfall. Om bij die waterfall te komen, moet je wel een heel stuk door het park lopen, maar dat is niet erg, want het is ontzettend mooi. Eenmaal aangekomen bij de waterfall, zijn een aantal van ons gaan zwemmen. Ze moesten wel een life jacket aan en er waren lifeguards aanwezig. Deze waterfall is 13.7 meter hoog. Na wat gezwommen te hebben zijn we teruggelopen naar de auto.

We zijn daarna naar een grote supermarkt gereden, Foodland, om wat boodschappen te doen. We willen namelijk vandaag BBQ ‘en op ons terras. Er staat namelijk een grote gasbarbeque.

Na het eten zijn we allemaal wel redelijk op tijd naar bed gegaan, want we moeten morgen heel vroeg op. We hebben voor morgen een lange tour op het programma staan. We worden al om 6.15 uur opgehaald bij een bepaald hotel, waar we eerst naar toe moeten rijden.

1. Maaike:
    19 september 2014