Highpoint Hummer tour en Arches National park

21 september 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Voor deze morgen hebben we een tour geboekt. We moeten om 8.15 uur aanwezig zijn bij het kantoor van Highpoint Hummer, waarbij we de tour geboekt hebben. We gaan een Hummertocht maken van 2 uur lang op de rotsen in de omgeving van Moab. We zitten samen met onze jonge vrouwelijke chauffeuse in een open Hummer. Dit is een echte militaire Hummer dus dat is wel gaaf. Aangekomen bij de rotsen rijdt ze een vrij steile rots omhoog, vanwaar we bovenlangs verder rijden over de rotsen. Deze trail heet de Hells Revenge Trail en deze gaat over slick rocks en langs Petrified Sanddunes. Af en toe stopt ze even voor leuke foto momenten of informatie. Bij de eerste stop moesten we een heel klein stukje lopen, iets lager op de rots zelfs. Vandaar uit zag je aan de overkant een auto tussen de rotsen hangen, dit waren nog de resten van een auto die daar naar beneden was gestort. Dit was een ongeluk tussen 2 auto`s die die rots op en af reden. Ze konden nadat ze elkaar hadden gezien niet meer ontwijken, waardoor 1 auto naar beneden is gegleden. Er is toen gelukkig niemand overleden, maar er waren wel zwaar gewonden. Dit is al iets van 7 jaar geleden gebeurd. De auto die hangt daar nog steeds maar is inmiddels wel gestript, alleen is het vanaf toen verboden om nog die berg op te rijden. Nadat we weer terug waren bij de Hummer gingen we weer verder op de trail. Dit was erg gaaf. Ze heeft zelfs een stuk achteruit de berg op gereden. Ze vroeg aan ons of wij de easy way or the hard way de berg op wilde. Wij zeiden allemaal the hard way. Dat was dus achteruit………cool hoor. Het was een geweldige tour!! En de chauffeuse heeft het erg goed gedaan.

Na de tour zijn we doorgereden naar Arches National park. Hier zijn we met de auto doorheen gereden. We hebben een aantal stops gemaakt en hebben kleine trailtjes gelopen. We hebben stops gemaakt bij Park Avenue, Three Gossip, Courts house Towers en Balanced Rock. Dit zijn bekende stops in dit park.  Zo af en toe zijn we onderweg ook gewoon gestopt om wat foto`s te maken.

Bij Double Arch, North-, South window en Turet Arch, zijn we stukjes gaan lopen. Ondanks dat het ontzettend warm was zagen we in de verte wel al donkere wolken, we hoopten maar dat het niet zou gaan regenen, want er is nog veel meer moois te zien en te doen in dit park. Nadat we bij Turet Arch waren aangekomen merkten we dat de wind behoorlijk aan het toenemen was en in de verte zagen we bliksemflitsen. De donkere wolken hingen wel al boven ons. We hebben nog even staan kijken naar de bliksemflitsen, dit zag er heel mooi uit!

Op een gegeven moment zijn we maar naar de auto gelopen, maar goed ook want het begon al een klein beetje te regenen. Onderweg kwamen net Alice en Erik aan rijden, zij wilden hier nog even rondlopen, maar besloten het niet te doen vanwege het weer. Toen we in de auto zaten en wegreden, was het al heel hard aan het regenen. We zijn toen maar richting Moab gaan rijden. Aangekomen in Mainstreet Moab heeft Erik , Alice de auto uitgezet en is hij naar hun hotel gegaan. Alice wilde nog even winkelen en wij zouden elkaar later bij de supermarkt ontmoeten om boodschappen te doen. Erik gaat namelijk koken voor ons vanavond!

Wij zijn zelf ook even bij Mainstreet gebleven ondanks de regen. De heren hadden nog niet de winkeltjes bekeken. Iedereen was ook wel geslaagd. Alice zijn we ook nog even tegen gekomen.

Onderweg naar het appartement nog even een korte stop bij de Yellow M gemaakt, Wilfred, Sajida en haar vader hebben wat gehaald om in het appartement te eten. De anderen hebben het daar opgegeten en zijn daarna naar het appartement gekomen.

We hebben allemaal lekker gerelaxt, en nog even een wasje gewassen. Wilfred en Emil hebben nog een klein dutje gedaan.

Even na 17.00 uur zijn Wilfred, Sajida en Shanaaz naar de supermarkt gereden om daar samen met Erik en Alice boodschappen te doen voor het eten. Erik heeft daarna een heerlijke pasta met kip en salade gemaakt voor ons. En zelf zijn ze natuurlijk ook blijven eten. We hebben heerlijk gegeten, de boodschappen voor het eten werden betaald door de vader van Sajida en gekookt door Erik.