Koko Crater Head & South Shores

11 september 2014 - O'ahu, Verenigde Staten

Vanochtend hoefden we gelukkig niet zo heel vroeg op te staan. We hebben namelijk pas om 10 uur een tour en we weten waar we moeten zijn. We gaan een Hawaii Five-0 Jeep tour doen. Deze tour neemt ons mee naar allemaal locaties waar de serie Hawaii Five-0 gefilmd is, erg leuk!!

Om iets voor 10 uur stonden we al te wachten op de hoek van het Ala Moana hotel. Op een gegeven moment was het al 10.15 uur geweest en zagen we nog geen jeeps aankomen rijden. Sajida is het boekingsbureau maar gaan bellen. Het was een lang gesprek met George ( mooi voor de telefoonrekening! ) maar we werden wel goed geholpen. Ze probeerden de mensen te pakken te krijgen die de tour zouden verzorgen, echter lukte hen dat niet. Na bijna 30 min aan de telefoon gehangen te hebben, hebben we maar afgesproken de tour, indien mogelijk te verplaatsen naar zaterdagochtend. George zou ons via de mail op de hoogte houden.

Na bijna een uur zijn we terug naar het appartement gereden, helaas, we hadden ons verheugd op de tour… Nu gingen we dan maar het programma doen, wat we voor zaterdag hadden gepland, omdat we waarschijnlijk zaterdag dan de tour gingen doen.

Aangekomen bij het appartement, hebben snel onze spullen gepakt en zijn we op pad gegaan.

De eerste stop was bij Koko Head Crater. Dit is een mooie hoge dode vulkaan. We gaan deze een stukje beklimmen. Om bij het mooie uitzicht punt boven op de top te komen, moet je 1048 treden belopen! Dat waren we toch niet echt van plan… het was inmiddels ook heel erg warm geworden!!

Na Koko Head Crater zijn we langs de South Shores gereden. Je kon wel zien dat het heel ruig was, je zag veel hoge golven.

Vervolgens zijn we gestopt bij het begin van de trail naar het Makapuu Light house (. We moeten een stukje lopen om er te komen.  Dit is een vrij makkelijke trail, echter kosten het de dames toch erg veel moeite. Dit kwam door de hitte. De heren waren vooruitgelopen en de dames liepen lekker op hun gemak.  Op een gegeven moment zijn de dames bij een schaduw plekje afgehaakt. Alleen Achnes is op een gegeven moment verder gelopen. Sajida is een stukje richting het water gelopen en daar was het heerlijk koel, want het waaide lekker daar. Ashna, Shanaaz en Sajida zijn daar naar toe gelopen. Niet veel later zagen we de anderen voorbij lopen, zij kwamen terug.

Terug bij de auto zijn we ingestapt en verder gereden, op zoek naar een eettentje. We hebben eerst een stop gemaakt bij een Scenic point. Dit was erg mooi, maar we hoefden niet lang te blijven. We hebben snel even wat foto’s gemaakt en zijn daarna terug gereden om te gaan kijken voor een  plekje waar we kunnen eten.

We kwamen een shrimpcar tegen, net als Mackey`s, we hebben heerlijk gegeten, echter was de shrimp car van Mackey`s veel en veel lekkerder!!!!!!!!!!!!

Daarna zijn we naar Halona Blowhole gereden. Dit is een soort waterspuit uit de grond. Het zeewater wordt hier via een lava kanaal omhoog gespoten. Wij hadden mazzel dit een aantal keer te zien, omdat het water erg ruig was. Hiernaast heb je een strandje. Daar zijn we naar toe gelopen, je kon daar via een lastig  pad naar beneden. Emil, Roy en Achnes zijn gaan zwemmen. We zagen hier een grote Sea Turtle zwemmen. Op dit strandje zijn menig Hollywood films gefilmd, zoals onder andere het laatste deel van de Pirates of Caribbean films.

Hierna zijn we verder gereden, we hebben nog even een korte stop gemaakt bij een scenic point. Daarna nog even een klein beetje boodschappen gedaan. We gaan namelijk nog even BBQ`en thuis.

Terug op het appartement zijn we de BBQ voor gaan bereiden. Sajida is voor haar zelf en Wilfred kleding gaan wassen. De rest had ook het een en ander om te wassen, dus pakte Sajida dat ook mee om te wassen. Roy is intussen pannenkoeken aan bakken voor morgen.

1. Maaike:
    19 september 2014
    Jammer van de andere trip maar zo te lezen toch een mooie dag. Top! Xx