Four Corners Monument, Gooseneck State Park en Monument Valley

23 september 2014 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

Wij hoefden vanochtend weer niet zo heel vroeg op. Alice en Erik waren wel al heel vroeg vertrokken. Zij vervolgen hun reis met z`n tweeën en wij vervolgen onze reis met z’n vijven. Om half 10 zijn we gaan kijken of we ergens konden gaan ontbijten. In dit hotel hebben we namelijk geen ontbijt inbegrepen. Helaas gingen de eettentjes bijna allemaal pas om 10 uur open, dus zijn we maar even naar de Wallmart gereden. Hier bleek gelukkig een Subway te zitten die wel al open was. We hebben hier allemaal een heerlijk broodje gehaald.

Na het eten zijn Shanaaz, Emil en Achnes nog naar een Indiaanse art winkel gegaan en Wilfred, Sajida en haar vader zijn de Wallmart nog even in gegaan. We hadden over een half uur bij het hotel weer afgesproken, want we hadden nog niet uitgecheckt.

Na het uitchecken zijn we richting Four Corners Monument gereden. Dit monument staat precies op het punt dat 4 staten van Amerika bij elkaar komen. Het gaat hier om de staten Utah, Arizona, Colorado en New Mexico. Dit is ook de enige plek in Amerika waar vier staten elkaar raken. Om het monument stonden allemaal kraampjes waar indianen allemaal spullen, veel handgemaakt verkochten. Ik moet zeggen we zijn hier allemaal goed geslaagd!

Vervolgens zijn we richting Gooseneck State Park gereden. Onderweg hebben we ook nog wel een aantal stops gemaakt. Eèn van de stops was in Bluff bij Twin Rock. Hier hebben we bij het cafeetje wat gegeten, gewinkeld en wat foto’s gemaakt in de omgeving.

Daarna zijn we weer verder gereden. Nadat we bij Gooseneck State park aangekomen waren hebben we daar wat rondgelopen en foto`s gemaakt om vervolgens richting Monument Valley te rijden. Dit is onze eindbestemming voor vandaag, natuurlijk met nog wat kleine stops onderweg.

Na aankomst bij Monument Valley zijn we eerst gaan inchecken. Hier slapen we niet met zijn allen in hetzelfde hotel. Wilfred, Sajida en haar vader slapen in het View hotel. Achnes, Shanaaz en Emil slapen in een Cabin op het View Campground. Dit ligt naast het hotel. We zijn eerst gaan inchecken in het hotel en vervolgens bij de Campground. Daarna zijn we de auto`s gaan uitladen en richting het terras gegaan, hier hadden we afgesproken elkaar te ontmoeten. We wilden namelijk het park nog in gaan, maar bij inchecken bleek dat je na 17.00 uur niet meer het park in mocht en wij waren 20 minuten later.

We hebben vanaf het terras maar foto`s van de Mittens van Monument Valley gemaakt. Dit was erg mooi want het was met zonsondergang. Hier hebben we toen ook een Nederlands echtpaar ontmoet en nog best lang met hun gesproken. Zij kwamen van de bestemming af, waar wij morgen naar toe gaan. We hebben natuurlijk even kort wat ervaringen en tips uitgewisseld.

We hebben daarna gegeten in het restaurant van het View hotel. Je kon ook nergens anders eten zonder daarvoor een stuk te moeten rijden. Gelukkig was het eten goed en hebben we hier heerlijk gegeten. Daarna was het toch echt tijd om het bed in te duiken want morgenochtend moeten we vroeg op staan om het park te bezoeken voordat we naar Page gaan.