Valley of Fire en Springdale

16 september 2014 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we ( Wilfred, Sajida, Ali, Shanaaz, Emil en Achnes ) al om 7 uur gaan ontbijten. We zijn daarna gaan uitchecken, auto wezen inpakken en gaan rijden. Het volgende avontuur gaat beginnen!!!!

We overnachten vandaag in Springdale in de Hampton Inn & Suites Springdale/Zion National Park.

Vanuit ons hotel in Las Vegas zijn we eerst naar het Welcome to Las Vegas Sign gereden. Hier hebben we afgesproken met Alice en Erik, de moeder en het broertje van Wilfred. Zij zijn gisteravond aangekomen in Las Vegas. Wij zullen vandaag een aantal dingen met hun samen doen.

We zijn met 3 auto`s vertrokken richting Valley of Fire. We gaan hier 2 trailtjes lopen een een aantal stops maken.

Valley of Fire is een ontzettend mooi park en niet ver van Las Vegas af.

Daar aangekomen zijn we meteen doorgereden naar de Fire Wave trail. Dit is ontzettend mooi, althans van wat wij allemaal gezien hebben op internet. Het zou een niet al lange trail moeten zijn, vanaf de parkeerplaats is het ongeveer 20 minuten lopen. Het was qua temperatuur al ontzettend warm geworden. We zijn vol goede moed gaan lopen. Op een gegeven moment hadden we wel zo iets van, we moeten het nu toch wel al gezien hebben, maar dat was niet zo. Iedereen had wel een beetje last van de warmte. Erik, Wilfred en Ali, zijn nog een stukje verder gaan kijken. Achnes en Emil waren al terug naar de auto gelopen en Sajida, Shanaaz en Alice besloten ook maar terug te lopen. Alice had al behoorlijk veel last van de de hitte, ze had moeite met het vooruit komen. Sajida is maar heel snel vooruit gelopen om wat te eten te gaan halen voor Alice, zodat ze wat energie op kon doen, want alleen water hielp niet. Sajida is vanwege de hitte op een gegeven afgehaakt bij een schaduwplekje, omdat snel lopen en de ontzettende warmte gewoon geen goede combi is. Niet veel later kwamen Emil, Erik en Wilfred langs, allemaal liepen ze op en neer om eten en drinken voor Alice te halen. Zij kwam niet vooruit en werd ondersteunend richting de auto gebracht door Wilfred, Shanaaz, Ali, Emil en Erik. Wat een korte en makkelijke tocht had moeten zijn, werd een lange en zeer vermoeiende tocht voor iedereen en dat zonder de Fire Wave gezien te hebben…..

Eindelijk bij de auto aangekomen is Erik met Alice maar meteen doorgereden naar hun hotel. Met Alice zou het niets meer worden die dag, die had tijd nodig om helemaal bij te komen.

Wij besloten om die andere trail maar niet te lopen, want iedereen was moe en had last van de warmte. We zijn toen nog wel door het park gereden en zijn bij de overige mooie punten gestopt en hebben wat foto’ s gemaakt en degenen die zin hadden hebben hele kleine stukjes gelopen.

Vervolgens zijn we richting ons hotel in Springdale gereden. Dat was ook nog wel een heel eind rijden. Onderweg hebben we wel een korte stop gemaakt, omdat Wilfred heel moe werd. Hij heeft even 15 minuten in de auto geslapen en toen kon hij er weer tegenaan. Intussen is Achnes een beetje de auto gaan uitproberen, want vanaf dat punt zou zij verder rijden, zodat Emil kon uitrusten en filmen.

Bij ons hotel aangekomen hebben we ingecheckt en zijn we vrij snel gaan eten. Erik ging met ons mee, voor Alice had hij wat te eten gehaald. Ze was wel al opgeknapt, maar nog niet helemaal optimaal.

We hebben een prachtig hotel met een ontzettend mooi uitzicht. Daarnaast zitten we vrij dicht bij de ingang van Zion National park.