Monument Valley en Antelope Canyon, Lower and Upper

24 september 2014 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we extra vroeg opgestaan. Na het douchen is Wilfred rond 7 uur foto`s gaan maken, van de Mittens met zonsopkomst, vanaf ons balkon. Om 7.15 uur hadden we met de anderen bij de ingang van het hotel afgesproken. We gaan de loop rijden door Monument Valley. Het begin was nogal bumpy, door de gaten in de weg. De route is namelijk niet geasfalteerd. Gelukkig hebben we een 4 wheel drive waardoor het dan allemaal wel goed te doen is. Daarnaast zouden we pas uitchecken nadat we de loop gedaan hadden en zat de auto niet volgepakt met onze koffers.

Na de loop gereden te hebben en mooie foto’s te hebben gemaakt zijn we gaan ontbijten, hebben we de auto`s ingeladen, hebben uitgecheckt en zijn richting Page gaan rijden. We moeten daar om 12 uur plaatselijke tijd zijn voor een tour. Het is in Page 1 uur eerder dan in Monument Valley. Het wordt een uitdaging om op tijd aan te komen, maar ons ( Wilfred & Sajida ) kennende zal het gaan lukken, dat betekend helaas wel weinig tot niet stoppen onderweg.

Kwart voor 12 kwamen we aan bij Overland Canyon Tours. Wilfred en Sajida zijn alles gaan regelen voor de tour en de anderen zijn een wc break gaan houden. We hadden 15 minuten voor de tour zou beginnen dus we waren mooi op tijd.

We werden opgehaald door een Indiaanse gids die Yvonne heette. We zijn per auto met onze hele groep op pad gegaan. We hadden ook nog een Italiaans stel bij onze tour in de auto zitten. We zijn richting de Upper Antelope Canyon gaan rijden. Het laatste stuk ging over een lang stuk dirt road en ze had er behoorlijk de vaart in. Yvonne was heel aardig en wist veel te vertellen, daarnaast hield ze ook nog wel van een grapje maken. Ze heeft voordat we de slot canyon ingingen eerst alle camera`s op de juiste instellingen gezet, ISO 400 en witbalans op bewolkt. Wat dat betreft wist ze ook heel veel van fotograferen af, nu maar hopen dat de foto`s ook echt heel mooi zijn. Het is namelijk zo dat fotograferen in Antelope Canyon heel moeilijk is.

We zijn samen met Yvonne langzaam door de ongeveer 100 meter lange Canyon gelopen. In het begin zagen we al meteen de Beam. Dit is een zonnestraal die op een bepaalde tijd van de dag de Canyon in schijnt. Dit is een heel mooi gezicht. Het was vrij druk in de Canyon, dat was wel jammer, maar ondanks dat was het er erg mooi en hebben we veel foto’s gemaakt!

Na de tour zijn we weer afgezet bij het tour kantoortje. Hier hebben Wilfred en Sajida nog wat informatie ingewonnen over de Lower Antelope Canyon. Hier kregen we ook een kortingsbon voor mee. We hadden voor deze tour namelijk al de Park fee betaald, dus als we de Lower Antelope Canyon tour gingen doen, hoefden we die fee niet meer te betalen. Dat was goed om te weten en te hebben!

We zijn naar ons hotel gereden, daar hoefden we maar 5 minuten voor te rijden. Sajida en Wilfred zijn gaan inchecken. We hadden 2 kamers gereserveerd. Het bleek dat ze onze boeking niet konden vinden. Op een gegeven moment is de manager erbij gehaald en die is gaan bellen met Booking.com en die hebben uiteindelijk de bevestiging doorgefaxt. Uiteindelijk is het gelukkig ook helemaal goed gekomen. Gelukkig waren de kamers ook al schoon en konden we meteen naar de kamer.

We hebben snel de spullen op de kamers gezet en besproken wat we de middag nog konden doen. Wilfred, Sajida en haar vader besloten dat zij naar de Lower Antelope Canyon wilden. Achnes, Shanaaz en Emil wilden door Page gaan rondlopen en winkelen.

Wilfred, Sajida en haar vader zijn meteen richting de Lower Antelope Canyon gaan rijden want het was inmiddels toch al wat later geworden. Dit was niet ver van de Upper Antelope Canyon. We hoefden hier alleen nog maar voor de tour te betalen, park fee hoefde niet meer, dat scheelde toch nog wel een hoop! We gingen er met een groep mensen en een Indiaanse gids naar toe, dit was een vrij jonge jongen die Jason heette.

Om bij de ingang van de Canyon te komen, moesten we eerst nog een stuk van ongeveer 450 meter lopen. Dit liep niet heel fijn, omdat je over zand liep. Bij de ingang van de Canyon moest je via metalen trappen naar beneden de Canyon in, vandaar uit liep je dan door de Canyon. Bij de Upper Antelope Canyon liep je meteen de Canyon in hier moest je echt afdalen via de trappen.

Eenmaal in de Canyon waren we helemaal verkocht, het zag er al prachtig uit en dan zouden we nog 400 meter door deze Canyon lopen! Deze is namelijk langer dan de Upper Antelope Canyon.  De hele 400 meter door deze Canyon was een avontuur en zo ontzettend mooi, eigenlijk vonden we deze veel mooier dan de Upper Antelope Canyon. Je liep af en toe door hele smalle stukjes en dan moest je weer door middel van metalen trappen omhoog. Het was geweldig!! We hadden totaal geen spijt van dat we dit hadden gedaan. Aan het eind van de Canyon ging je ook weer met metalen trappen omhoog. Je kwam dan door een gleuf in de aarde omhoog en dan was je weer boven.

We zijn daarna weer terug gegaan naar het hotel om even bij te komen van het moois en de warmte!! Niet veel later kwamen de anderen terug, zij hadden wat gewinkeld en op een terras gezeten. We zijn daarna met z’n allen gaan eten in een Indiaas restaurant naast ons hotel. We werden door Emil en Shanaaz getrakteerd op dit heerlijke diner!