Canyonlands National Park, Dead Horse Point State Park en Delicate Arch

20 september 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend hoefden we niet al te vroeg op te staan. We zitten lekker in een appartement, dus we kunnen zelf ons eigen ontbijt maken. Achnes besloot niet mee te gaan vandaag, ze was moe, dus hield ze een rust daggie voor zichzelf.

We zijn eerst wezen tanken en daarna richting Canyonlands National Park gereden. Onderweg kwamen we Alice en Erik al tegen. Zij zouden met ons meegegaan naar Canyonlands en we hadden bij het visitor center met ze afgesproken.

We zijn dan ook eerst even naar het Visitor Center gereden. Vervolgens hebben we in dit park een rondje gereden, met een aantal stops en korte loopjes.

De eerste stops waren bij Shafer Canyon overlook en viewpoint. Hier loopt een zig zag weggetje (Shaver trail) de canyon in. Erik en Alice hebben die een aantal jaren geleden gereden. Wij beperken ons hier tot de viewpoints want de trail is erg lang.

De 3e stop is een bekende voor ons, dat is een loop naar Mesa Arch. Dit is een erg mooi punt dus die wilde we zeker niet overslaan.

De 4e stop is bij Grand View overlook. Wij hebben hier even rondgekeken. Erik en Alice zijn hier een trail gaan lopen. Wij niet, wij gingen verder met ons rondje. We hebben nog een stop gemaakt bij Buch Canyon Overlook en Candelstick Tower overlook. Nadat we het hele rondje hadden gereden, zijn we naar de volgende bestemming gegaan.

Dit was Dead Horse Point State Park. Dit ligt vlakbij de ingang van Canyonlands National Park dus we hoefden hiervoor niet zover te rijden. Het is niet zo’n groot park maar het was hier erg mooi, maar ook erg druk. Daarna zijn we terug gegaan naar het appartement.

Terug bij het appartement, zijn Wilfred en Emil een dutje gaan doen. Shanaaz en Achnes zijn ondertussen hun kleding gaan wassen. We hebben de rest van de dag dus allemaal lekker gerelaxt.

Nadat Wilfred en Emil wakker zijn geworden, zijn ze samen met Sajida haar vader en Erik naar Arches National Park gegaan.  Ze gaan naar Delicate Arch lopen, deze schijnt heel mooi te zijn met zonsondergang.

De damens, Shanaaz, Achnes en Sajida gaan naar de Mainstreet van Moab, kijken of er wat valt te winkelen, dat viel helaas

best tegen. Daarna zijn ze wat boodschappen gaan doen voor het eten. We eten vandaag weer lekker makkelijk, salade met gegrilde kip, heerlijk!! Als de heren terug zijn gaan we aan tafel. Intussen heeft Sajida wat kleding gewassen.