Pearl Harbor & Polynesian Culture Center

10 september 2014 - O'ahu, Verenigde Staten

Vandaag moesten we heel erg vroeg op, omdat we een tour hebben die 11 uur duurt. En omdat we niet in een hotel verblijven worden we niet opgehaald. We moeten naar het Queen Kapiolani hotel, daar moeten we om 6.15 uur voor het hotel wachten.

We zijn naar het hotel gereden en hebben op het parkeerterrein van de Honolulu zoo de auto geparkeerd, deze was tegenover het hotel. We moesten hier wel betalen, dat ging via een automaat en door middel van het kenteken. Bij de eerste automaat lukte het niet, de 2e ook niet, bij de 3e ging het eindelijk goed, althans voor 1 auto, voor de 2e auto ging het pas goed na 2 pogingen. Gelukkig waren we vroeg bij het hotel!

We hoefden gelukkig niet zo heel lang te wachten voor het busje er aan kwam. We werden opgehaald door een hele charmante man, die de dames deed denken aan Ridge van The Bold and the Beautiful. Helaas bleek op weg naar onze eerste bestemming dat hij niet onze gids zou zijn voor de rest van de dag…. ;-( . Aangekomen op plaats van bestemming werden we voorgesteld aan onze gids. Hij was een echte Hawaiiaan en ook wel een hele aardige man.

Onze eerste bestemming was Pearl Harbor. Hier heb je een monument ter eren van alle soldaten die tijdens de aanval van Japan op 7 december 1941 zijn gesneuveld. Hier zijn, als gevolg van de bombardementen van Japan, toentertijd een aantal (27) oorlogsschepen gezonken. De soldaten die tijdens de bombardementen zijn gesneuveld zijn als het ware begraven in het gezonken schip. Ter eren van hen hebben ze hier dit mooie monument gemaakt. Het was een mooi terrein, met indrukwekkende monumenten. Voor we met de boot richting de USS Arizona Memorial gingen, kregen we eerst een filmpje ( Footage of the Attacks ) te zien over wat er zich toen allemaal heeft afgespeeld. Dit was een heel indrukwekkende film.

Na Pearl Harbor zijn we naar onze volgende bestemming gereden. Onderweg vroeg onze gids of iedereen in het kort wilde vertellen wie ze waren, waar ze vandaan kwamen en waarom men op Oahu was, een klein voorstel rondje dus. Het bleek dat er veel honymooners bij zaten.

Onze 2e stop was bij Dole Pineapple Pavilion. Dit is een ananas plantage. Ze hebben hier velden met allemaal verschillende soorten ananas. We hebben hier allemaal een ananas ijsje gekocht. Deze waren erg lekker!

We zijn daarna verder richting de North Shore gereden en hebben een korte stop gemaakt op Sunset beach. Achnes ging lekker even door het water lopen ondanks de hoge golven. De rest hield wat meer afstand. Sajida dacht ook afstand te houden, maar had toch pech dat ze te dichtbij kwam en kreeg natte voetjes…;-))

Vervolgens zijn we naar het Polynesian Cultural center gereden. Hier worden alle culturen van de Polynesische cultuur uitgebeeld. We hebben eerst een heerlijke lunchbuffet gehad. Daarna zijn wij een Hoku Pa`a Canoe Ride gaan maken. Dit was wel leuk, maar zo ontzettend heet! Daarna hebben we een aantal leuke shows en een mooie film bekeken. Tevens hebben we een mooie Canoe show gezien. Er varen verschillende kano’s rond van elk Polynesisch eiland. En daar dansen ze dan op in klederdracht van dat eiland.

Onze laatste stop was bij de Byodo –In Temple. Deze mooie tempel staat aan de voet van the Ko`olau Mountains in de Valley of the Temples Memorial Park. Dit is een begraafplaats. Hier zijn ook veel films en series opgenomen, zoals Hawaii Five-0, Magnum en Lost.

De tour was nu ten einde. We zijn via Waikiki weer afgezet bij hetzelfde hotel als dat we waren opgehaald.

We zijn naar ons appartement gereden om even bij te komen. We hebben meteen ook alle handdoeken gewassen en gedroogd en de vaatwasser aangezet.  Vervolgens zijn we naar een mall gereden om wat te eten. We hebben heerlijk gegeten bij Bubba Gump.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Inge: