Hummer Tour & Hawaiian Night met vuurwerk

12 september 2014 - O'ahu, Verenigde Staten

Vanochtend om 7.30 uur zijn we vanuit ons appartement vertrokken richting Kualoa Ranch. We gaan hier een Hummer movie location tour doen. We rijden dan door de Ka`a`awa Valley.

We waren op tijd vertrokken, omdat we bang waren dat we misschien in de ochtendspits terecht zouden komen, gelukkig was dat niet het geval, waardoor we er vroeg waren. We hebben maar een stop gemaakt bij Chinaman `s Hat ( Mokolii ). Dit kleine eiland lijkt op een Chinese hoed, zoals ze die in China dragen/droegen. Na een korte stop zijn we naar Kualoa Ranch door gereden. Hier stonden de mensen van de tour al te wachten. We gaan een hoop zien tijdens de tour.

We krijgen de ruïnes van de 1ste Sugar Mill van Oahu te zien. We rijden door de verlaten WWII Runway ( Kualoa Airfield ) en we gaan lopen door een WWII Coastal defense Gun Battery ( Cooper Battery ). Hier hebben ze een filmmuseum van gemaakt.  Toen we hier binnen waren werden we allemaal flink gestoken door de muskieten!! We snapten wel waarom de chauffeurs/gidsen ( we hadden namelijk 2 Hummers ) buiten bleven wachten…. Verder hebben we veel locaties gezien, waar films en series zijn opgenomen. Films als 50 first dates, Pearl Harbor, Godzilla, You, me and Dupree, Battleship, Journey 2 en Jurassic park. We hebben zelfs al een stukje van een filmset gezien voor de allernieuwste film van Jurassic park, die nog moet uitkomen, natuurlijk mochten we hier niet filmen/fotograferen. Series die hier gefilmd zijn, zijn onder anderen Lost en Hawaii Five-0.

We rijden ook stukken off road, we worden flink door elkaar geschud, maar het is wel errug gaaf!!

Na de tour zijn we nog ff door de giftshop gelopen, en hebben we natuurlijk wel wat leuke dingetjes gekocht. We hebben een geweldige tour gehad, iedereen vond de Valley fantastisch.

We zijn daarna via de North Shores met stops richting ons appartement gereden. We hebben bij Shark`s Cove een stop gemaakt. Hier kun je mooi snorkelen en is het water rustig. Wilfred en Emil zijn lekker gaan snorkelen, Sajida is op het strand gaan zitten, genietende van het heerlijke weer en de anderen zijn koffie gaan drinken.

Vervolgens zijn we weer richting Mackey`s Sweet Shrimp Car gereden, om heerlijk te gaan eten. Maar voor we dat gingen doen hebben we een korte stop gemaakt bij Haleiwa. Hier hebben een aantal van ons een Shave Ice gehaald bij Matsumoto`s Shave Ice. Daarna weer heerlijk Butter Garlic Shrimps gegeten. Roy en Emil hadden deze keer een ander shrimps gerecht genomen.

Vervolgens zijn we naar het appartement gereden. Hier hebben Wil en Roy een dutje gedaan. De anderen zij zich alvast klaar gaan maken voor vanavond.

Vanavond gaan we naar het Hilton Hawaiian Village Waikiki Beach Resort. Hier gaan we bij de Super pool van het hotel een show en  daarna vuurwerk zien. Genietende van onze Mai Tai cocktail hebben we de mooie Hula show gezien. Daarnaast was er ook een tribute aan Duke Kahanamoku, hij is de legendarische Olympische gouden medaille winnaar voor surfers. Hij komt natuurlijk uit Hawaï. Tijdens een van de hula shows werd er een man uit het publiek gehaald… ennnn laat die man nou onze Emil zijn!! Hij ging naar voren en mocht tussen de mooie hula dansenden vrouwen staan en dansen. Na de laatste dansshow begon meteen de mooie vuurwerkshow! Deze was geweldig. De avond was erg leuk en gezellig!!

Na de show zijn we gaan eten bij een Thais restaurant. We hebben heerlijk gegeten hier. Na het eten dacht Emil lollig te zijn tegen de serveerder, door een doggybag te vragen voor zijn botjes van de Spare Ribs. De man moest lachen. Wat hij niet in de gaten had, was dat daarna Ashna en Rakieb hadden geregeld met de serveerder dat hij zijn doggybag met botjes zou krijgen. Toen hij die van de serveerder kreeg keek hij eerst even verbaast en moest toen erg lachen, wij allemaal natuurlijk. De serveerder begon meteen te roepen dat hij het van Ashna en Rakieb moest doen. Was wel even lachen. Na het eten zijn we naar het appartement gereden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Inge:
    19 september 2014
    hahahahaha grappig voor Emil, had hij wel wat voor evt zwerfhondjes.....
  2. Maaike:
    19 september 2014
    Haha. Was emil aan de beurt? Gewedig..... Leuk al die verhalen.