Hole `n` the Rock, Wilson Arch en Mesa Verde National Park

22 september 2014 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

Vanochtend hoefden we ook weer niet zo heel vroeg te vertrekken. We hebben even lekker ontbeten, appartement in orde gemaakt en de auto ingeladen. Om 9 uur hebben we met Erik en Alice afgesproken bij het pompstation van de Citymarket. We willen eerst nog even tanken voordat we op pad gaan.

Vandaag hoeven we niet zo heel lang te rijden. Onderweg maken we nog wel een aantal korte stops.

De eerste stop is bij Hole `n` the Rock. Dit is wel een erg leuke en aparte stop, met wat winkeltjes, kinderboerderijtje en een woning in de rots. Tevens staan op het terrein hele mooie beelden. Hier hebben we even wat rondgelopen, leuke dingen gekocht en foto’s gemaakt.

Niet ver van Hole `n` the Rock maakten we onze tweede stop. Dit was bij Wilson Arch, Wilfred, Erik, Alice en de vader van Sajida zijn naar boven gelopen. Voor Sajida was het te glad op haar slippers, zij is maar een klein stukje naar boven gelopen. De anderen zijn in de auto blijven wachten.

Vervolgens zijn we doorgereden naar ons motel in het plaatsje Cortez, we slapen allemaal in hetzelfde motel. We waren er al vrij vroeg, maar mochten gelukkig wel al inchecken. We hebben onze spullen op de kamers gezet en zijn lekker een uurtje gaan relaxen. Shanaaz, Emil en Achnes zijn even gaan kijken of ze niet ergens iets konden gaan drinken.

Om half 2 zijn we toen richting Mesa Verde National Park gereden.  Dit park zit vrij hoog in de bergen. Het was ook een mooie rit, met haarspeldbochten. In dit park zie je de oude rots woningen van vroeger, heeeel vroeger, waar indianen in hebben gewoond. We zijn eerst naar het vistor center gereden, om te kijken of het nog mogelijk was om een tour in een van de rots woningen te doen. Dat kon, er kon een tour gemaakt worden naar Balcony House. De heren gingen mee met deze tour en de dames niet, zij vonden het stukje door de smalle tunnel niet zo een fijn idee.  De dames gingen wat anders doen in het park, er waren nog genoeg andere leuke dingen te doen daar dus dat mocht geen probleem zijn.

We zijn eerst met z`n allen doorgereden naar Cliff Palace house, want de heren hadden nog wat tijd voordat ze hun tour hadden. Dit was een mooie stop, van hieruit zag je ook indianen woningen in de rotsen. Wij keken er van boven heel mooi op. Er werd op dat moment een tour gegeven. Je zag mensen door de rots woningen lopen.

Vervolgens zijn we richting Balcony House gereden. Onderweg hebben we nog wel 2 korte stops gemaakt, waar alleen de heren zijn uitgestapt. Aangekomen bij Balcony House zijn de heren naar de gids gelopen en de dames zijn met de auto naar Soda Canyon Overlook gereden. Hier gaan we een stukje lopen, om bij een punt uit te komen, waarvandaan wij de Balcony House kunnen zien. We hebben hier gewacht tot we de groep zagen lopen. Daarna zijn we naar het volgende punt gelopen van deze trail. Hier stond een verrekijker. Hierdoor heen konden wij heel goed naar en in de rots woningen kijken. We zagen de heren staan in de woning. We hebben vervolgens het rondje afgelopen en zijn toen naar het verzamelpunt gereden, waar we met de heren hebben afgesproken, Spruce Tree House.

Wij hebben de auto geparkeerd en zijn even naar de wc gegaan. Vervolgens zijn we maar alvast gaan lopen. Van boven af zag je de rots woning heel mooi liggen. De zon scheen er ook heel mooi op. Je moest een stukje naar beneden lopen om bij de woning te komen. Achnes Sajida en Shanaaz hadden daar niet zo heel veel zin in en zijn boven op een heel mooi uitkijkpunt gaan zitten. Alice wilde wel naar beneden, maar niet alleen. Gelukkig had ze mazzel dat net de heren er aan kwamen, dus is ze met hun meegelopen. Wij zaten lekker op de rotsen te genieten van het uitzicht. Er werden zelfs nog foto`s van ons gemaakt door een stel oude Italiaanse mannen!!

Nadat iedereen weer boven was zijn we richting Cortez gereden, dit was onderweg best irritant, want de zon hing zo ontzettend laag en scheen heel erg in je gezicht! Omdat het de laatste dag samen met Alice en Erik was zijn we met z’n allen gezellig in Cortez wat gaan eten. We hebben heerlijk Chinees gegeten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl