Seattle

7 september 2014 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Vanochtend hebben we om 8.30 uur ontbeten in het hotel. We hadden allemaal wel een redelijke nachtrust gehad. Het ontbijt was vrij goed in het hotel, ze hadden best veel. Na het ontbijten zijn we onze spulletjes gaan pakken, om vervolgens op pad te gaan.

We zijn als eerste naar de Seattle Space Needle gegaan. We hadden de auto in een garage geparkeerd en zijn er naartoe gelopen. Het weer was al aardig mooi. Bij de Space Needle hebben we de Seattle City Pass gekocht. Hiermee kunnen we naar meerdere attracties in Seattle. Het was helaas erg druk dus we moesten lang wachten bij de kassa.

Nadat we eindelijk de kaartjes hadden gekocht, zijn we naar binnen gegaan. Er wordt eerst een foto gemaakt, waarna je met de lift naar boven kan. We waren in 41 sec boven. Eenmaal boven hebben we op het observatie deck rond gelopen. We hebben hier rustig rond gelopen en genoten van het mooie uitzicht.

Daarna zijn we naar het EMP Museum gegaan. Hier hebben we onder andere een tentoonstelling over Jimi Hendrix bekeken

Na het EMP museum zijn we naar de Argosy Cruises Harbour tours gelopen. We hebben hier een mooie boottocht op de Elliot Bay gedaan. Met deze tour zag je de mooie skyline van Seattle waaronder uiteraard ook de Space Needle waar we net op geweest waren. Zo zittend boven op het deck in de zon was gewoonweg heerlijk!!

Na deze mooie tour zijn we lekker gaan eten op een van de gezellige terrasjes op de boulevard, het was heerlijk weer. We zaten ook heel mooi aan het water in het zonnetje met een mooi uitzicht.

Nadat we gegeten hadden zijn we naar de Pike Place market gereden. Het was hier een gekkenhuis, ontzettend druk. Helaas was het wel al richting sluitingstijd.

We hebben hier wat rondgelopen om vervolgens naar het Lakeview Cemetery te rijden. Hier hebben we het graf van Bruce Lee en zijn zoon Brandon Lee bezocht.

Vervolgens zijn we naar het hotel gereden, om even wat te relaxen. We willen namelijk later op de dag nog een keer naar de Seattle Space Needle als het donker is en nu was het nog niet donker genoeg.

Uiteindelijk zijn we om een uur of acht we richting Seattle Space Needle gereden. Het was helemaal niet druk dus we konden lekker doorlopen, we zijn naar boven gegaan en hebben genoten van het mooie uitzicht.

Daarna zijn we naar het hotel gereden. Shanaaz, Emil en Achnes wilde nog wat gaan drinken, echter bleek de bar al dicht te zijn.

Shanaaz heeft toen een klein flesje wijn gehaald bij het pompstation en we zijn allemaal redelijk optijd naar bed gegaan. We moeten morgen namelijk redelijk vroeg op, omdat we nog het een en ander op programma hebben staan voor we naar de luchthaven rijden voor onze vlucht richting Honolulu. Op die Luchthaven ontmoeten we ook Ashna, Roy en Rakieb, die vanuit Amsterdam naar Seattle vliegen en met ons samen verder naar Honolulu.

1. Alice:
    10 september 2014
    Jullie theedrinkers zijn zeker niet bij de originele Starbucks geweest. Of gaan jullie daar morgen nog naartoe. De rest klinkt goed. Waarschijnlijk zitten jullie al in Honolulu als ik dit schrijf. Veel plezier bij de grote eilandtocht.
  2. Sajida:
    11 september 2014
    Hoi Alice, we zijn inderdaad de volgende dag naar Starbucks gegaan. Nu zitten we in Honolulu.