Goodbye Seattle...Honolulu, here we come....Aloha!!!

8 september 2014 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Voor vanochtend hadden we afgesproken om om 8 uur te gaan ontbijten. We hadden gisteravond laat gezien dat er een bus met Chinese toeristen was aangekomen en we verwachtte dat het dan druk zou zijn. Dat viel gelukkig mee dus we konden relax ontbijten.

Na het ontbijt hebben we de koffers ingepakt en de auto ingeladen. We vliegen vandaag naar Honolulu!!!

Na het uitchecken bij het hotel zijn we naar de binnenstad gereden. We hebben namelijk om 11 uur een Ducktour door Seattle geboekt. We rijden en varen daarmee door Seattle in een amfibie voertuig. Het eerste stuk hebben we gereden, wat erg leuk, maar ook erg gezellig was. Daarna reden we zo het water in om een stukje door Lake Union te varen. Dit was ook wel erg leuk. We zagen veel watervliegtuigen over ons heen vliegen, die dan vervolgens op het water landen. Nadat we uitgevaren waren zijn we weer teruggereden naar de binnenstad en zat de tour erop. We vonden het erg leuke tour!

We zijn daarna nog even naar de Pike Place Market gereden. We hebben hier even door heen gelopen. We zijn onder andere naar het eerste Starbucks winkeltje gegaan. Het was hier erg druk met een lange wachtrij tot buiten. Daarna hebben we wat gegeten en zijn we naar de seafood sectie gelopen. Hier heb je een kraam, waar ze een show afgeven, door met vis naar elkaar toe te gooien en te vangen. Dat was wel grappig en leuk om te zien.

Inmiddels was het dan toch tijd om richting luchthaven te rijden. We hebben eerst nog getankt en zijn vervolgens naar de CAR rental return gereden om de auto af te geven. Dit ging allemaal lekker vlot. We hebben de bus gepakt naar de vertrekhallen, hebben ingecheckt, bagages afgegeven en zijn door de controles gegaan. Dit ging gelukkig ook allemaal erg goed. We hadden een meevaller en dat was dat we niet voor onze koffers hoefden te betalen, dat scheelde ons $ 50, - per persoon! De security controle ging ook snel. We hebben de monorail naar onze gate gepakt en zijn daar naar toe gelopen. Daar zaten Ashna, Roy en Rakieb al op ons te wachten.

We hoefden gelukkig niet lang te wachten, voor dat het boarden begon. We moesten naar Oahu nog ruim 5,5 uur vliegen. We hebben een prima vlucht gehad.

Nadat we geland waren hadden we een verrassing voor iedereen. Nadat we allemaal uit het vliegtuig waren gestapt, stond er een Hawaiaanse man op ons te wachten met een paar mooie Lei `s, bloemenkransen en Hawaiaanse armbanden. We kregen onze mooie Lei om en er werd een groepsfoto gemaakt, nadat we uitleg van hem hadden gekregen, zijn we de koffers gaan halen, deze hadden we vrij snel.

We zijn daarna naar de Car Rental van Avis gelopen. Hier hebben we 1 auto gehuurd, die door Roy wordt bestuurd. De andere auto die door Wilfred wordt bestuurd moesten we bij Dollar Rent a Car ophalen. Dit was wat verder van de luchthaven af. Wilfred, Sajida en Emil zijn die kant opgegaan met de shuttle bus, de rest is bij Avis Rent A Car gebleven.  We hadden alles vrij snel geregeld bij Dollar rent a car. Wij zijn teruggereden naar de anderen, alleen konden we daar niet precies komen. We moesten een afslag nemen, waardoor we op de snelweg terecht kwamen. We moesten een stuk rijden voor we van de snelweg afkwamen. Na wat zoeken zijn we ergens gestopt en zijn Emil en Sajida naar de anderen gelopen, om de rest van de koffers op te halen. En zijn we allemaal naar het appartement gereden. We waren er al vrij snel.

We hebben de auto`s uitgeladen en hebben de slaapplaatsen verdeeld. Het appartement is geweldig!!! Het uitzicht is fantastisch!!!!

We hebben wat gegeten en een borreltje gedronken, voor we zijn gaan slapen.

1. Nancy:
    18 september 2014
    Dat klinkt allemaal fantastisch, echt een droom vakantie.
    Geniet ervan!